U ostatních značek je věrnost spíše výjimkou
Praha, 18. 4. 2018 – Průměrná věrnost značce se v českých autocentrech AAA AUTO v loňském roce pohybovala mírně pod 30 %. To bylo nejvíce ze všech čtyř zemí, kde firma působí. Nejméně věrní značce jsou Poláci. Stejnou značku auta si zde koupilo pouze 14 % zákazníků.
V Čechách je dlouhodobě nejžádanější značkou mezi ojetinami tuzemská Škoda. Téměř každý druhý zákazník, který přijel do autocenter AAA AUTO škodovkou, si novější vůz domácí značky opět pořídil. „Škodovka má u českých zákazníků v podstatě neotřesitelnou pozici. Lidé ji vnímají jako kvalitní a léty prověřenou značku a při pořízení novějšího vozu jsou velmi konzervativní,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO.
Škodovka vede věrnostní statistiky i na Slovensku. Tam si tuzemské vozy opětovně koupí každý třetí zákazník. V Polsku mají preference jiné. Škoda je až na čtvrtém místě, první příčku drží její mateřský Volkswagen. V Maďarsku jsou lidé nejvěrnější značce Suzuki, která jako jediná překonala hranici 30 %.
Na opačném konci žebříčku se objevují Seat a Fiat. V Čechách si tyto dvě značky znovu vybralo méně jak 10 % zákazníků. „V podstatě stejné výsledky jsme zaznamenali na Slovensku, kde se pod 10 % pohybovala ještě značka Hyundai. V Maďarsku desetiprocentní hranici nepřekročily čtyři značky a v Polsku dokonce šest značek. V obou případech se většinově jednalo o auta francouzské a asijské provenience,“ doplňuje Vaněček.
TOP 5 v České republice ve srovnání se Slovenskem, Maďarskem a Polskem:
CZ
|
SK
|
HU
|
PL
|
|
Škoda
|
46,70 %
|
34,00 %
|
23,30 %
|
18,70 %
|
VW
|
32,70 %
|
27,60 %
|
27,70 %
|
24,50 %
|
Toyota
|
26,40 %
|
13,00 %
|
26,80 %
|
13,00 %
|
Ford
|
25,30 %
|
21,10 %
|
26,20 %
|
12,40 %
|
Hyundai
|
25,30 %
|
9,40 %
|
15,40 %
|
9,80 %
|
|